o tom jak zvítězit nad Velkým Bratrem #9

Open
opened 2021-04-23 19:00:07 +02:00 by Podhorecky · 1 comment
Podhorecky commented 2021-04-23 19:00:07 +02:00 (Migrated from git.spotter.cz)

Tohle je moje zkušenost stará asi 15 let a je o způsobu jak dělat projekty "jinak" @Disassembler pro zajímavost.

Někdy v roce 2004 jsem pracovat ve firmě Visual Connection, což byla firma s nějakými "zajímavými" lidmi, ale jinak klasický mix různých plusů a mínusů.
Byla to obchodní firma s portfoliem svých produktových značek a dělala také systémové integrace technologických celků do televizí. Převážně HW a k tomu SW. Programování ne, pouze kdyby šlo o vývoj nějakého ohnutí existujcího SW. Já tam byl jako support přes marketingové aktivity, takže jsem nebyl moc důležitý, ale vnímal jsem tam jak firma funguje.

Šéf byl mladší než já, zato celkem sebevědomý kokot. Ani ne tak odborník specialista, jako sebestředný žvanil. Mnoho byznysů vyhrával, protože byl kokot, ze stejného důvodu zakázky i ztrácel. Měl hroznou frustraci že na stejném trhu je i konkurence, která nebyla tak ambiciozní, ale měla různé obchodní výhody, takže otáčela víc peněz. Byl hodně na prachy.

Aktuálně probíhala vlna reality show Big Brother a VyVolení, což po technologické stránce byly projekty, které nějaký systemový integrátor musel v ČR sestavit, rozchodit a pak teprve je televize provozovaly. Šéf věděl, že to je v zahraničí super byznys, ale zároveň věděl, že v hi-end západní kvalitě tyto technologické celky stojí velký ranec a tak si je nemůže nikdo v ČR dovolit. Malý trh. Peníze na to dala akorát televize Nova a velmi ambiciozní televize Prima. Jenže zde byly pevně zakotveni dodavatelé od konkurence, takže nebyla šance aby se šéf mohl ucházet s konkurenční nabídkou. I kdyby byla levnější nebo krásnější.

No, ale jednou přišel s tím, že natruc udělá projekt reality show jak kopii VyVolení, ale udělá ho s Českým Rozhlasem. Zároveň to nebude kopie z vily s nějakými herci, ale bude to z pavilonu opic v Zoo. Byl to projekt Odhalení. Místo do televize bude streamovaný do internetu. Ale v době, kdy to v ČR nikdo moc nedělal a YouTube byla málo známá obskurní služba na videa. Když nám to ve firmě řekl, tak všichni zaměstnanci na něj koukali skepticky, zejména ti specialisti, kteří měli zkušenost s hi-endem a oppakovali to co už každý věděl: že technologicky sestavit tenhle cirkus stojí strašně moc peněz a to nikdo nezaplatí!!!

Jenže on to právě věděl a navrhl aby se projekt realizoval s pomocí levnějších komponent, konkrétně CCTV kamer, levnějších video HW na nabírání videa a dalších levnějších videozařízení, jako je videorežie, mikrofony atd. Stavebnice tedy lacinější asi o 80% vyžadovala průzkum, otestování a ani ne moc programování, protože vše podstatné bylo využitelné, jen to nebylo sestaveno z "televizních technologií"

Projekt se realizoval, sesbíral hodně zájmu a byl sympatický na veřejnosti. Pak se ještě prodlužoval, upgradoval... a vesměs pro ZOO znamenal začátek videstreamingu ze ZOO, který trvá v nějaké formě dodnes.
Zprostředkovaně přinesl velké množství souvisejících zakázek.
Přes zjevné kokotství šéfa z té firmy byla s tímhle projektem Českého Rozhlasu dobrá trefa, protože ho nakonec všichni zúčastnění chtěli realizovat. Přestože měl svoje mouchy.

Co jsem si z toho odnesl za model:

  • na daném trhu v daném tématu je vždycky spousta překážek a už dávno "kvalitnějších" řešení, které jsou prostě nejlepší.
  • vždycky se najde dostatek specialistů, kteří skálopevně tvrdí že něco nejde realizovat, pokud to nebude v té největší kvalitě ze velké peníze. Jinak to nemá smnysl.
  • vždycky se najde i dost neodborných mudrců, co tomu sice nerozumí, ale bude tvrdit něco podobného z pohledu svého. Budou šířit nedůvěru a adorovat zavedené značky.
  • jakmile se udělá prototyp který ukáže, že to lze, najednou je všem jasné, že to je přece jednoduché, stačí jen udělat.... tohle...
  • později se najde doostatek opakovačů téhož, kteří to zopakují, nebo vylepší, byznysově vyvaří... ale prakticky nikdy už nebudou tak zajímavý, jako první projekt, který s tím přišel

Co bych tím chtěl říct.
s mým projektem cítím, že některé věci lze podobně realizovat, přestože po světě existuje spoustu dokonalých a kvalitních projektů na "skoro totéž"
Ano, vím že jsem v hodně nepříznivé situaci, protože na takový projekt nemám tým několika opravdu expertních lidí.
Jen mám silný pocit podpořený zkušeností, že některé věci stojí zato zkusit udělat, přestože existují jiné... Ano, bude to stát na začátku hodně úsilí a hodně peněz. úplně nejvíc bych ale stál o motivované lidi, kteří by pochopili totéž, co jsem zažil v té firmě před 15ti lety.

Tohle je moje zkušenost stará asi 15 let a je o způsobu jak dělat projekty "jinak" @Disassembler pro zajímavost. Někdy v roce 2004 jsem pracovat ve firmě Visual Connection, což byla firma s nějakými "zajímavými" lidmi, ale jinak klasický mix různých plusů a mínusů. Byla to obchodní firma s portfoliem svých produktových značek a dělala také systémové integrace technologických celků do televizí. Převážně HW a k tomu SW. Programování ne, pouze kdyby šlo o vývoj nějakého ohnutí existujcího SW. Já tam byl jako support přes marketingové aktivity, takže jsem nebyl moc důležitý, ale vnímal jsem tam jak firma funguje. Šéf byl mladší než já, zato celkem sebevědomý kokot. Ani ne tak odborník specialista, jako sebestředný žvanil. Mnoho byznysů vyhrával, protože byl kokot, ze stejného důvodu zakázky i ztrácel. Měl hroznou frustraci že na stejném trhu je i konkurence, která nebyla tak ambiciozní, ale měla různé obchodní výhody, takže otáčela víc peněz. Byl hodně na prachy. Aktuálně probíhala vlna reality show Big Brother a [VyVolení](https://cs.wikipedia.org/wiki/VyVolen%C3%AD), což po technologické stránce byly projekty, které nějaký systemový integrátor musel v ČR sestavit, rozchodit a pak teprve je televize provozovaly. Šéf věděl, že to je v zahraničí super byznys, ale zároveň věděl, že v hi-end západní kvalitě tyto technologické celky stojí velký ranec a tak si je nemůže nikdo v ČR dovolit. Malý trh. Peníze na to dala akorát televize Nova a velmi ambiciozní televize Prima. Jenže zde byly pevně zakotveni dodavatelé od konkurence, takže nebyla šance aby se šéf mohl ucházet s konkurenční nabídkou. I kdyby byla levnější nebo krásnější. No, ale jednou přišel s tím, že natruc udělá projekt reality show jak kopii VyVolení, ale udělá ho s Českým Rozhlasem. Zároveň to nebude kopie z vily s nějakými herci, ale bude to **z pavilonu opic v Zoo**. Byl to projekt [Odhalení](https://cs.wikipedia.org/wiki/Odhalen%C3%AD). Místo do televize bude streamovaný do internetu. Ale v době, kdy to v ČR nikdo moc nedělal a YouTube byla málo známá obskurní služba na videa. Když nám to ve firmě řekl, tak všichni zaměstnanci na něj koukali skepticky, zejména ti specialisti, kteří měli zkušenost s hi-endem a oppakovali to co už každý věděl: že technologicky sestavit tenhle cirkus stojí strašně moc peněz a to nikdo nezaplatí!!! Jenže on to právě věděl a navrhl aby se projekt realizoval s pomocí levnějších komponent, konkrétně CCTV kamer, levnějších video HW na nabírání videa a dalších levnějších videozařízení, jako je videorežie, mikrofony atd. Stavebnice tedy lacinější asi o 80% vyžadovala průzkum, otestování a ani ne moc programování, protože vše podstatné bylo využitelné, jen to nebylo sestaveno z "televizních technologií" Projekt se realizoval, sesbíral hodně zájmu a byl sympatický na veřejnosti. Pak se ještě prodlužoval, upgradoval... a vesměs pro ZOO znamenal začátek videstreamingu ze ZOO, který trvá v nějaké formě dodnes. Zprostředkovaně přinesl velké množství souvisejících zakázek. Přes zjevné kokotství šéfa z té firmy byla s tímhle projektem Českého Rozhlasu dobrá trefa, protože ho nakonec všichni zúčastnění chtěli realizovat. Přestože měl svoje mouchy. Co jsem si z toho odnesl za model: - na daném trhu v daném tématu je vždycky spousta překážek a už dávno "kvalitnějších" řešení, které jsou prostě nejlepší. - vždycky se najde dostatek specialistů, kteří skálopevně tvrdí že něco nejde realizovat, pokud to nebude v té největší kvalitě ze velké peníze. Jinak to nemá smnysl. - vždycky se najde i dost neodborných mudrců, co tomu sice nerozumí, ale bude tvrdit něco podobného z pohledu svého. Budou šířit nedůvěru a adorovat zavedené značky. - jakmile se udělá prototyp který ukáže, že to lze, najednou je všem jasné, že to je přece jednoduché, stačí jen udělat.... tohle... - později se najde doostatek opakovačů téhož, kteří to zopakují, nebo vylepší, byznysově vyvaří... ale prakticky nikdy už nebudou tak zajímavý, jako první projekt, který s tím přišel Co bych tím chtěl říct. s mým projektem cítím, že některé věci lze podobně realizovat, přestože po světě existuje spoustu dokonalých a kvalitních projektů na "skoro totéž" Ano, vím že jsem v hodně nepříznivé situaci, protože na takový projekt nemám tým několika opravdu expertních lidí. Jen mám silný pocit podpořený zkušeností, že některé věci stojí zato zkusit udělat, přestože existují jiné... Ano, bude to stát na začátku hodně úsilí a hodně peněz. úplně nejvíc bych ale stál o motivované lidi, kteří by pochopili totéž, co jsem zažil v té firmě před 15ti lety.
Podhorecky commented 2021-04-23 19:05:03 +02:00 (Migrated from git.spotter.cz)

changed the description

changed the description
Sign in to join this conversation.
No Label
No Milestone
No project
No Assignees
1 Participants
Notifications
Due Date
The due date is invalid or out of range. Please use the format 'yyyy-mm-dd'.

No due date set.

Dependencies

No dependencies set.

Reference: Spotter-Cluster/byznys#9
No description provided.